"Het scheelt me nu al zoveel tijd en administratieve rompslomp."

Natasja Jongenotter vertelt in een interview met Vasgen Cekem voor het Magazine van MKB Rotterdam waarom het Ronald McDonald Huis Sophia Rotterdam heeft gekozen voor deMobiliteitsManager. 

DeMobiliteitsManager van de RET is al een tijdje op de markt en heeft tientallen zakelijke klanten. Sinds kort is daar de eerste stichting bijgekomen: het Ronald McDonald Huis Sophia Rotterdam. Alle bedrijven en ondernemers, dus ook stichtingen, kunnen gebruik maken van deze voordelige, zakelijke vervoersoplossing!

Natasja Jongenotter, manager van het Ronald McDonald Huis Sophia Rotterdam, is zich bewust van de voordelen, tijdswinst en het gemak van deMobiliteitsManager. “Voor onze vijf vaste medewerkers heb ik deMobiliteitsManager aangeschaft, maar ik sluit niet uit dat ik dit in de toekomst ook voor de vrijwilligers ga doen. Het is een unieke kans.” 

Van brons naar goud

“Ondernemers moeten vooral datgene doen waar ze goed in zijn, en dat is ondernemen”, aldus Vasgen Cekem, manager Verkoop & Services van de RET. “Wij willen onze klanten ‘ontzorgen’ en ondersteunen met behulp van deMobiliteitsManager. Samen met de klant kijken we naar de behoeften in hun mobiliteitsbeleid. Deze kunnen tussentijds wijzigen. Het kan zijn dat een klant begint met brons, maar na verloop van tijd overstapt naar zilver of goud, omdat dit toch beter past. Pakket brons bevat het openbaar vervoer en de OV-fiets, pakket zilver het openbaar vervoer plus OV-fiets en deelauto en bij pakket goud kan de klant van de hele ketenmobiliteit gebruik maken, inclusief parkeren en tanken.”

Eén druk op de knop

“Tijdens de Business Breakfastclub (zie kader) kwam ik in gesprek met Maddy Bolhuis, verantwoordelijk voor de marketing binnen de RET”, aldus Natasja. “Zij vertelde mij over deMobiliteitsManager en de vele voordelen ervan. Zij heeft me echt overtuigd en ik heb dus vijf bronzen pakketten aangeschaft. Het scheelt me nu al zoveel tijd en administratieve rompslomp. De afgelopen tijd moest ik acht keer in Amersfoort zijn en elke keer moest ik zoveel handelingen verrichten, van het maken van een uitdraai, formulier uitprinten en invullen tot het wachten op de declaratie. Nu ben ik met één druk op de knop klaar en zijn mijn kosten meteen inzichtelijk. DeMobiliteitsManager maakt het voor ons als ondernemers zoveel makkelijker.”

Propositie

“Dagelijks zijn duizenden reizigers onderweg van A naar B. De ene keer met de trein, de andere keer met de fiets. “Het Huis heeft gesponsorde fietsen voor gasten, medewerkers en vrijwilligers, dus daarom is brons voor ons nu voldoende”, glimlacht Natasja. “En we hebben één auto die we delen, omdat ons logo erop staat en we zichtbaar zijn voor de andere weggebruikers. Maar we gaan zoveel mogelijk met het openbaar vervoer, omdat ik duurzaamheid enorm belangrijk vind. Ik wil het goede voorbeeld geven aan mijn medewerkers en onze omgeving.”

Vasgen: “DeMobiliteitsManager helpt bedrijven op weg in onze veranderende maatschappij. Naast reizen kunnen medewerkers ook tanken en parkeren met deMobiliteitsManager. Er is zoveel mogelijk. Dat vertellen we onder andere tijdens netwerkbijeenkomsten, maar we spreken mkb’ers ook persoonlijk. Het midden- en kleinbedrijf is dé motor van het ondernemerschap. We hebben daarom een propositie ontwikkeld, waarbij het gemak van onze dienst bovenaan staat. We bieden elke klant een ‘pakket op maat’ aan, zodat het past bij de persoonlijke behoeften.”

Eigen logo

“Op de vijf bronzen kaarten komt ons eigen logo. Dit vinden wij belangrijk in het kader van  herkenbaarheid en aantrekkelijk werkgeverschap”, gaat Natasja verder. “Hoe cool is het dat je vanuit je eigen baas zo’n persoonlijke kaart krijgt? Nu heb ik voor vijf medewerkers deMobiliteitsManager aangeschaft, maar ik hoop dat ik dit in de toekomst ook voor onze vrijwilligers kan doen. Zij zijn er altijd voor ons en op deze manier kunnen wij hen ook een handje helpen. Eigenlijk verwacht ik dat dit landelijk uitgerold gaat worden en dat meer stichtingen gaan volgen, want Rotterdam zit vol goede doelen. We zijn allemaal bezig met mooie ideeēn, verduurzaming en intensief samenwerken. Daarom hoop ik dat we dit ook met elkaar kunnen doen!”


Tekst: Esther Paans | Fotografie: Chantal de Visser