Welkom in de Hoek van Holland

Hier kunt u informatie vinden over reizen vanuit Hoek van Holland met het openbaar vervoer.

Van de Stena Line naar het openbaar vervoer

Het openbaar vervoer in Rotterdam wordt verzorgd door RET. Met een uitgebreid netwerk van metro's, trams en bussen kunt u de hele stad verkennen. De metro biedt een uitstekende verbinding tussen Hoek van Holland Haven en het stadscentrum van Rotterdam, maar biedt ook een verbinding met het treinennetwerk om naar een bestemming elders in Nederland te reizen.

Wanneer u de Stena Line-hal verlaat, ziet u het metrostation aan de overkant van de straat.

De Stena Line veerboot arriveert en vertrekt vanaf station Hoek van Holland Haven. Beurs ligt midden in het stadscentrum van Rotterdam. Voor een aansluiting op het treinennetwerk (NS), reis naar station Schiedam Centrum.

Hieronder kunt u alle RET-metrolijnen zien (klik om uit te vouwen).

Type tickets

De gemakkelijkste manier om voor uw reis te betalen is om in en uit te checken met uw betaalpas, creditcard of mobiele telefoon. U hoeft niets te activeren.

  1. Haal de kaart waarmee u wilt reizen uit uw portemonnee bij het in- en uitchecken. Of gebruik uw betaalpas op uw mobiele telefoon.
  2. Houd uw kaart of mobiele telefoon tegen de kaartlezer bij het inchecken.
  3. Check uit mert dezelfde kaart.

Bekijk deze pagina voor meer informatie en deelnemende banken en creditcardmaatschappijen.

Als u een ticket wilt kopen, gebruik dan de RET-app, de kaartautomaten op het station of ga naar het VVV-kantoor naast het station in Hoek van Holland Haven. U kunt drie soorten tickets uit de automaten halen:

  • RET 2 uur - geeft toegang tot het gehele RET-netwerk voor twee uur.
  • RET 1 dag - geeft toegang tot het gehele RET-netwerk voor de hele dag.
  • Tourist day ticket - geeft toegang tot het gehele Zuid-Hollandse gebied met bussen, trams en metro’s (geen treinen) voor een hele dag. Gevalideerd bij eerste gebruik.

Voor prijzen check the RET app of deze pagina.

Gebruik het RET 2 uur ticket als u alleen naar het centrum of een treinstation reist, of een RET 1 dag ticket als u de rest van de dag gebruik wilt maken van het openbaar vervoer in Rotterdam.

Hier vindt u meer informatie over het Tourist day ticket.

RET app

U kunt ook een barcode-ticket kopen in de RET app. Hiermee kunt u een ticket op de veerboot kopen en het onmiddellijk na het aanmeren gebruiken. U kunt een ticket tot 24 uur van tevoren kopen. In de app kunt u de RET 2 uur, RET 1 dag en RET 1 dag kind tickets kopen. Lees meer over de RET app hier.

Check altijd in en uit met uw ticket. De meeste stations hebben poortjes die openen wanneer u in- of uitcheckt, sommige stations hebben incheck paaltjes op het perron.

Dienstregeling

The metro gaat iedere 20 minuten. Bekijk hier de meest recente dienstregeling.

Plan je reis met de RET

Het is vaak handig om je reis vooraf te plannen. Download de RET app in de Google Play Store of Apple App Store en vindt de dichtstbijzijnde haltes, actuele vertrektijden, om je reis te plannen of om informatie op te zoeken over omleidingen. Je kunt ook je reis plannen op de RET website: www.ret.nl.

Reis naar Engeland

Als u terug naar Engeland reist, vergeet dan niet op tijd een ticket te kopen bij een automaat op het metrostation. Dit kunt u ook de dag ervoor doen; het ticket wordt pas geldig op het moment van inchecken.

Zorg ervoor dat u voldoende tijd neemt om aan te komen bij de vertrekhal van Stena Line voordat de poorten sluiten. Metrolijn B in de richting van Hoek van Holland Haven rijdt elke 20 minuten. Plan je reis terug naar Hoek van Holland Haven hier.

Neem contact op met de RET

Bel ons

Ons klantenservicenummer is 0900 - 500 60 10 (Standaard belkosten, lijnen zijn open op werkdagen van 7.00 tot 19.00 uur en in het weekend van 9.00 tot 17.00 uur. Gesloten op nationale feestdagen).

WhatsApp

RET biedt klantenservice via WhatsApp: +31 6 2889 2889. De service is beschikbaar op werkdagen van 7.00 tot 19.00 uur en in het weekend van 9.00 tot 17.00 uur.

Contactformulier

U kunt uw vragen ook indienen via het online contactformulier: Contactformulier

RET wenst u een goede reis!