Veel gestelde vragen
Hieronder vind je de veel gestelde vragen:
Ben je student of ga je binnenkort studeren? Vraag dan je studentenreisproduct aan via: www.studentenreisproduct.nl. Met een studentenreisproduct reis je gratis bij alle openbaar vervoerbedrijven in Nederland. Je kunt kiezen voor een week- of weekendabonnement. Buiten de geldigheid van je week- of weekendabonnement kun je op saldo reizen met 34% korting. Kijk hier voor alle voorwaarden.
Voor het aanvragen van een studentenreisproduct heb je een persoonlijke OV-chipkaart nodig. Ook voor het stopzetten van je studentenreisproduct of als je OV-chipkaart kapot, kwijt of gestolen is kun je op de website van studentenreisproduct terecht.
Hieronder vind je de veel gestelde vragen:
Je moet zelf voor een persoonlijke OV-chipkaart zorgen. Sinds 2011 wordt er geen speciale OV-chipkaart voor studenten meer verstrekt. Als je gaat studeren en recht hebt op het studentenreisproduct moet je dit, na aanvraag, zelf op je persoonlijke OV-chipkaart (laten) plaatsen.
Heb je nog geen persoonlijke OV-chipkaart, dan kun je deze hier aanvragen.
De OV-chipkaart voor studenten is een product van de Regisseur Studenten Reisrecht (RSR). Voor vragen en opmerkingen kun je terecht op www.studentenreisproduct.nl. Algemene vragen over het studentenreisproduct kun je ook stellen via Twitter @SRP_online.
Je kunt ook contact opnemen met de Klantenservice OV-chipkaart via telefoonnummer 0900 - 0980 (gebruikelijke belkosten). Kies in het menu voor optie 2 'Vragen over het studentenreisproduct'.
Neem contact op via WhatsApp: 06 - 2889 2889 (op werkdagen van 07:00 tot 19:00 uur en in het weekend van 09:00 tot 17:00 uur)