Wanneer heb ik recht op teruggave?
Heb je een check-in of check-uit gemist, dan kun je het bedrag dat daardoor is afgeschreven direct terugvragen via: www.uitcheckgemist.nl .
Als je onterecht te veel hebt betaald voor jouw reis of er is iets misgegaan tijdens het opladen van je OV-chipkaart bij de RET, kun je dit bedrag terugvragen via ons online teruggaveformulier. Dit kun je hier vinden. Je kunt het teruggaveverzoek alleen via de computer invullen. Vul het volledig in. De RET probeert deze aanvragen binnen 3 weken af te handelen.
Bij alle verzoeken, op papier of online, wordt altijd het basistarief in mindering gebracht. Dat geldt niet voor een mislukte oplaad- of verkooptransactie.
Draag je twee OV-chipkaarten bij elkaar en heb je deze tegelijkertijd ingecheckt, dan kun je hier geen geld voor terugvragen. Zorg daarom altijd dat je de twee kaarten gescheiden van elkaar bewaart.
Wanneer je een abonnement later op je OV-chipkaart hebt laten zetten dan de ingangsdatum, is het niet mogelijk om hier een teruggaveverzoek voor in te dienen. Je ontvangt alleen bericht van de RET als er vragen zijn naar aanleiding van je teruggaveverzoek of als dit wordt afgewezen. Bij mislukte verkoop- of oplaadtransacties vragen wij jou kopie van de betaling mee te sturen.
Als je een verkeerd product hebt gekocht, kun je hiervoor geen teruggaveverzoek indienen.
Heb je een bon uit de automaat ontvangen waarop staat 'Transactie niet geslaagd', dan mag je daarmee ook langskomen bij een RET Servicepunt.
Alleen verzoeken die je indient binnen 3 maanden nadat je ten onrechte te veel heeft betaald, neemt de RET in behandeling genomen.