RET en LG Sonic gaan voor een duurzame relatie
Werken kan tegenwoordig overal en op elk moment van de dag en ook thuiswerken is steeds meer normaal geworden. Dat zorgt voor meer vrijheid en mogelijkheden, maar brengt ook veranderingen in het reisgedrag van medewerkers met zich mee. De RET denkt graag met haar klanten mee en ontwikkelde deMobiliteitsManager. De zakelijke vervoersoplossing die tijdswinst oplevert en kostenbesparend werkt.
“Via één digitale factuur van de RET heb ik meteen inzicht in de declaraties van onze medewerkers”, vertelt Kristin Anderson, HR manager bij LG Sonic. “Vlak voor corona sloten we een contract af met de RET en startte we voor drie medewerkers met deMobiliteitsManager. Het is zo ontzettend fijn dat ik nu geen losse declaratiebonnetjes meer krijg, maar in één oogopslag alle gegevens bij de hand heb.” “Wij vinden het belangrijk om onze klanten te ontzorgen”, stelt Jeroen Hermsen, adviseur marketing bij de RET. “Met deMobiliteitsManager hebben zij meteen inzicht in de kosten en het reisgedrag van hun medewerkers. Zo komen zij niet voor verrassingen te staan, want de werkgever betaalt enkel voor het daadwerkelijke gebruik. Daarnaast is het ook voor de medewerker gemakkelijker, omdat hij of zij geen geld hoeft voor te schieten of bonnetjes hoeft te bewaren.”
Slimme oplossingen
LG Sonic, opgericht in 2011, is een toonaangevend bedrijf op het gebied van duurzame algenbestrijding, met een hoofdkantoor in Nederland en kantoren over de hele wereld. “We streven naar een wereld waarin aquatische ecosystemen worden hersteld zonder het gebruik van chemicaliën”, vertelt Kristin. “Met onze vakkundige medewerkers bedenken en ontwikkelen we slimme oplossingen om watervervuiling te bestrijden en het gebruik van chemische middelen te verminderen. De afgelopen 10 jaar hebben we meerdere technologische oplossingen ontwikkeld, zoals bijvoorbeeld de MPC-Buoy, een apparaat dat algen in grote meren en reservoirs bestrijdt met gerichte ultrasone frequenties en de waterkwaliteit continu monitort. Inmiddels zijn we in meer dan 55 landen aanwezig en bedienen we met trots meer dan 12 industrieën.”
Duurzame groei
“De focus van LG Sonic ligt vooral op groei, zowel intern als extern. We willen doorgroeien als bedrijf, maar ook als team en daarom investeren we in een goede, duurzame relatie met onze medewerkers”, stelt Kristin. “Ons dynamische team voor de locatie Zoetermeer bestaat uit twintig mensen met verschillende culturele achtergronden en opleidingen; we zijn complementair en kunnen veel van elkaar leren. Binnen ons bedrijf kijken we naar talenten en skills van mensen. Waar is iemand goed in? Waar liggen zijn of haar ambities? En dat is zo mooi van LG Sonic, want medewerkers krijgen ook écht de kans om zichzelf te ontwikkelen en door te groeien. Zelf had ik drie jaar geleden ook niet verwacht dat ik de functie van HR manager nu zou vervullen!”
De afdeling HR denkt onder andere mee over de mobiliteit van LG Sonic. “We overwegen in de toekomst nog meer het gebruik van duurzame vervoersmiddelen, zoals een elektrische step of fiets”, voegt Kristin toe. “Wij zijn al in gesprek met deelvervoerders om die aan deMobiliteitsManager toe te voegen”, vult Jeroen aan. “We luisteren goed naar onze klanten en blijven innoveren. Komend jaar introduceren we bijvoorbeeld Amber binnen deMobiliteitsManager, waarmee klanten ook deelauto’s kunnen gebruiken van Amber.”
Tekst: Esther Paans | Fotografie: Chantal de Visser