Wat moet ik doen als mijn kaart met abonnement kwijt of gestolen is?
Als je jouw persoonlijke OV-chipkaart kwijt bent door verlies of diefstal, vraag je een vervangende OV-chipkaart aan. Laat je oude kaart bij Klantenservice OV-chipkaart blokkeren om verder misbruik en schade te voorkomen. Je kunt dan meteen een vervangende OV-chipkaart aanvragen. Je kunt dit regelen via www.OV-chipkaart.nl ('Mijn OV-chipkaart'-account) of per telefoon (0900-0980; 50 eurocent per gesprek). De kosten voor de vervangende kaart zijn 11 euro en worden aan jou doorberekend. De levertijd van de vervangende OV-chipkaart is maximaal 3 werkdagen vanaf het moment dat je de oude kaart heeft geblokkeerd. Op de vervangende kaart worden de reisproducten geladen, die ook op de kwijtgeraakte kaart stonden. Het saldo krijg je teruggestort op je bankrekening. Totdat je een vervangende kaart hebt, kun je het Regio Abonnement op jouw persoonlijke OV-chipkaart even niet gebruiken.
Regio Maandabonnement, Regio Jaarabonnement en NET Abonnement
Als je een Regio Maandabonnement, Regio Jaarabonnement of een NET Abonnement hebt, kun je voor deze periode gebruik maken van een Service Abonnement. Dit is een tijdelijke OV-chipkaart (Borgkaart t.w.v. 25 euro) met daarop het tijdelijke reisproduct. Hiervoor kun je terecht bij een RET Servicepunt.
Bekijk de productvoorwaarden voor Regio Maand- en Jaarabonnementen of Net Maand- of Jaarabonnementen.