Wat moet ik doen als ik een nieuwe betaalpas ontvang van de bank?
Als je betaalpas (binnenkort) verloopt ontvang je als het goed is een nieuwe betaalpas van je bank. Of je ontvagt deze omdat je oude betaalpas kapot was en je een nieuwe aangevraagd hebt. Volg na het ontvangen van je nieuwe betaalpas het stappenplan hieronder om het overstappen naar je nieuwe betaalpas zo makkelijk mogelijk te maken.
Ik heb al een reisproduct op mijn betaalpas staan
1. Wacht met activeren
Wacht met het activeren van je nieuwe betaalpas. Mogelijk staat er nog een actief reisproduct op je huidige pas. Het is momenteel nog niet mogelijk om je reisproduct over te zetten op een vervangende of nieuwe betaalpas.
2. Betaalpas activeren
Activeer je nieuwe betaalpas als je reisproduct op de oude pas verlopen is. Volg daarna de instructies van je bank om de betaalpas te activeren.
3. Maak eerst een rit
Maak een OV-rit met je nieuwe betaalpas in de bus, tram of metro.
4. Voeg je betaalpas toe in Mijn RET
Een dag nadat je voor het eerst gereisd hebt met je nieuwe betaalpas vind er een afschrijving van je bankrekening plaats. Met behulp van die afschrijving kan je je betaalpas toevoegen in Mijn RET.
Dit doe je met behulp van het SRID en het afgeschreven bedrag. Deze gegevens vind je terug in je online bankieren omgeving. Het SRID is een combinatie van letters en cijfers die begint met NLOV, waarna 14 cijfers en letters volgen (bijvoorbeeld: NLOVB85YYB4E9XM5VF).
5. Reisproduct kopen
Koop daarna jouw reisproduct opnieuw via Mijn RET, deze kan je nu toevoegen aan je nieuwe betaalpas.
Ik heb geen reisproduct op mijn betaalpas staan
1. Betaalpas activeren
Activeer je nieuwe betaalpas. Volg de instructies van je bank om de betaalpas te activeren.
2. Maak eerst een rit
Maak een OV-rit met je nieuwe betaalpas met de metro, bus of tram.
3. Voeg je betaalpas toe in Mijn RET
Een dag nadat je voor het eerst gereisd hebt met je nieuwe betaalpas vind er een afschrijving van je bankrekening plaats. Met behulp van die afschrijving kan je je betaalpas toevoegen in Mijn RET.
Dit doe je met behulp van het SRID en het afgeschreven bedrag. Deze gegevens vind je terug in je online bankieren omgeving. Het SRID is een combinatie van letters en cijfers die begint met NLOV, waarna 14 cijfers en letters volgen (bijvoorbeeld: NLOVB85YYB4E9XM5VF).
4. Reisproduct kopen
Koop daarna jouw reisproduct via Mijn RET, deze kan je nu toevoegen aan je nieuwe betaalpas.